مقاله: چطور یک بازی میکرو منسجم و کاملی بسازیم؟(نظر شخصی من) - پاسخ 2
::: در حال بارگيري لطفا صبر کنيد :::
صفحه اصلي انجمن ورود عضويت خوراک نقشه تماس با ما
نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلي ? آموزش ، ترفند و رمز / مقاله: چطور یک بازی میکرو منسجم و کاملی بسازیم؟(نظر شخصی من) ? پاسخ 2

mohammad_mahdi آفلاين


ارسال‌ها : 36
عضويت : 27 /2 /1393
محل زندگي : قم
سن : 18
تشکرها : 28
تشکر شده : 75
پاسخ : 2 RE مقاله: چطور یک بازی میکرو منسجم و کاملی بسازیم؟(نظر شخصی من) :
گرافیکیست نه فرید جان. گرافیست درست تره
من میتونم داستان نویسی کنم و طرح مرحله پیشنهاد بدم(از لحاظ تئوری).
علاوه بر اینها که فرید گفت، به طراح شخصیت هم نیاز داریم.
همچنین مدیری نیاز داریم که بر روی کار همه اعضای گروه نظارت داشته باشد. من فرید رو پیشنهاد میدم.
یه سری وظایف از نظر من:

داستان نویس: پیشنهاد داستان و اساس بازی رو داستان نویس میده. در واقع همون شکل کلی و سبک بازی رو منظورمه. این شخص باید تر جیحا خودش طراح مراحل باشه و در غیر اینصورت، باید خیلی با طراح مراحل هماهنگ باشه(یک روح در 2 بدن ).

طراح مراحل: یک نفر که ظاهر مرحله رو از نظر تئوری پیشنهاد بده و با گرافیست هماهنگ کنه.

گرافیست: هماهنگ کردن با طراح مراحل و شخصیت و همچنین مقداری هم باید با برنامه نویس هماهنگ باشه(برای کمک در درست کردن پازل کدها به برنامه نویس کمک کنه). گرافیست باید با شرایط ساخت بازی میکرو آشنا باشد و محدودیت رنگ هارو درک کرده باشد و خلاقیت خوبی داشته باشد. گرافیست باید توانایی ساخت فونت، کاراکترها(شخصیت ها)، صحنه ها(مرحله ها)، لوگو و ... را دارا باشد.

موسیقی دان: به نظر من، ناشناخته ترین بخش ساخت بازی میکرو موسیقی آن است. هنوز مطلبی در مورد چگونگی وارد کردن صدا از طریق کدهای اسمبلی 6502 به بازی میکرو پیدا نکردم. به چند نرم افزار در این زمینه برخوردم که صدا رو وارد بازی میکنه اما امتحان نکردم . به نظرم اگه بتونیم راهشو پیدا کنیم بهتره، چون هرجا که دوست داشته باشیم، میتونیم صدا وارد بازی کنیم. من درخواست میکنم در این باره تحقیق شود. وظیفه موسیقیدان، وارد کردن صدا متناسب با سبک و داستان بازی است.

برنامه نویس: شاید سخت ترین و مهم ترین کار بازی، بر عهده برنامه نویس باشد که باید همه این موارد(صدا، گرافیک، الگوریتم و طرح) رو وارد بازی کنه و در کنار هم بچینه و به بازی روح ببخشه.

طراح شخصیت: باید با گرافیست هماهنگ باشه و طرح شخصیت رو (از نظر تئوری) انجام بده.

مدیر: نظارت بر همه این امور و پیشرفت کار و نظم دهنده به آن.



فرید، پیشنهادت راجع به ایران و عراق خوب بود. اما به نظر من سبکش مثل کنترا باشه بهتره.

من بازی مار و پله پیشنهاد میدم یا یه چیزی در همون مایه ها(یه چیزی شبیه بازی میکرو مونوپولی)
به سبک نوبتی.

بازی مچ اندازی: هر چی تند تر دکمه A رو فشار بدی، برنده میشی تو این بازی


بازی مشت زدن به صورت(بوکس) : به این صورت که با دکمه B جاخالی بده از ضربات حریف و با دکمه A مشت بزنه یا برعکس.


بازی دوئل: مثل دوئلی که در غرب وحشی انجام میشه. دو نفر از هم دور میشن و در یک لحظه که صدایی پخش بشه، اجازه شلیک پیدا میکنند و هر کی دکمه A رو زود تر بزنه، برنده هست و طرف مقابل میمیره.


بازی صندلی بازی: چن تا صندلی گذاشته شده و چن نفر دورش میدون و موزیک پخش میشه و تا صدای موزیک قطع شد، اجازه نشستن پیدا میکنه و در هر مرحله، یه صندلی کم میشه. یه جوری تنظیم بشه که بازیکنا بتونن در هنگام دویدن، همدیگه رو بزنن. من پیشنهاد میکنم که شخصیت هاش، الگو گرفته از شخصیت های بازی کونیو نکتسو(گل 3 و ...) باشه.


بازی بشین پاشو و ... .


حتی میتونیم از شخصیت های عروسکی ایرانی برای ساختن بازی استفاده کنیم.(مثل شکرستان)


بیشتر این بازی هایی که گفتم به هوش مصنوعی نیازمند هستن.


راستی یه چیز دیگه، فرید بچه ها دیگه خیلی نمیان. شاید بتونیم با تبلیغات بیشتر، افراد دیگه ای هم پیدا کنیم.

امضاي کاربر : /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/
\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
چهارشنبه 14 آبان 1393 - 16:36
ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده: 1 کاربر از mohammad_mahdi به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: farid /
براي نمايش پاسخ جديد نيازي به رفرش صفحه نيست روي تازه سازي پاسخ ها کليک کنيد !