آموزش مقدماتی ترجمه بازی های میکرو - 2
::: در حال بارگيري لطفا صبر کنيد :::
صفحه اصلي انجمن ورود عضويت خوراک نقشه تماس با ما
نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلي ? آموزش هک و ترجمه ? آموزش مقدماتی ترجمه بازی های میکرو

reza_of_persia آفلاين


ارسال‌ها : 31
عضويت : 22 /11 /1393
تشکرها : 19
تشکر شده : 12
پاسخ : 12 RE آموزش مقدماتی ترجمه بازی های میکرو :
بابت راهنمایی ممنونم.
الان فعلاً بازی قارچ خور رو انجام دادم.




شنبه 01 فروردین 1394 - 03:52
ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده: 1 کاربر از reza_of_persia به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: farid /
farid آفلاين



ارسال‌ها : 139
عضويت : 25 /2 /1393
محل زندگي : ارومیه
سن : 29
شناسه ياهو : krauser35@yahoo.com
تشکرها : 90
تشکر شده : 148
پاسخ : 13 RE آموزش مقدماتی ترجمه بازی های میکرو :
احسنت واقعا عالی هست
بهت پیشنهاد میکنم یه لوگوی خوب هم واسش درست بکنی
کار زیاد سختی نیست
از این آموزش استفاده بکن :
آموزش ساخت لوگوی حرفه‌ای برای بازی میکرو
هر کجاش هم گیر کردی کمکت میکنم

شنبه 01 فروردین 1394 - 10:14
ارسال پيام وب کاربر نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده: 1 کاربر از farid به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: reza_of_persia /
reza_of_persia آفلاين


ارسال‌ها : 31
عضويت : 22 /11 /1393
تشکرها : 19
تشکر شده : 12
پاسخ : 14 RE آموزش مقدماتی ترجمه بازی های میکرو :
ممنونم از لطفت فرید جان.
بعد از اینکه لوگو رو ساختم میدم یه نگاهی بهش بندازی

شنبه 01 فروردین 1394 - 12:49
ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش
farid آفلاين



ارسال‌ها : 139
عضويت : 25 /2 /1393
محل زندگي : ارومیه
سن : 29
شناسه ياهو : krauser35@yahoo.com
تشکرها : 90
تشکر شده : 148
پاسخ : 15 RE آموزش مقدماتی ترجمه بازی های میکرو :
رزولیشن لوگو رو در بیار و بگو
این طوری منم یه لوگو طراحی میکنم
البته خودت هم یه لوگو بساز
در نهایت ببین کدوم یکی بهتر باشه همون رو استفاده بکن

شنبه 01 فروردین 1394 - 14:45
ارسال پيام وب کاربر نقل قول تشکر گزارش
reza_of_persia آفلاين


ارسال‌ها : 31
عضويت : 22 /11 /1393
تشکرها : 19
تشکر شده : 12
پاسخ : 16 RE آموزش مقدماتی ترجمه بازی های میکرو :
22 در 11 کاشی؛ که میشه 176 در 88 پیکسل.

اما من به مشکل خوردم. یه جا اومدم یکی از کاشی ها رو پاک کنم؛ اما دیدم یکی از کاشی های آبجکت های بازی با اون کاشی مشترکه؛ و اونم پاک میشه. راه حلی سراغ نداری؟

کاشی مربوط به فضای خالی داخل لوگو میشه که با بدنه لوله های داخل بازی مشترک هست.
----------------------------------------------------------------------------------

تنها راه حلی که بنظرم رسید این بود که داخل hex editor آدرس مربوط به اون کاشی رو (توی لوگو) با آدرس "جای خالی" جایگزین کنم. اما فکر نکنم بتونم لوگو رو موفقیت آمیز ایمپورت کنم!

یکشنبه 02 فروردین 1394 - 17:57
ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش
farid آفلاين



ارسال‌ها : 139
عضويت : 25 /2 /1393
محل زندگي : ارومیه
سن : 29
شناسه ياهو : krauser35@yahoo.com
تشکرها : 90
تشکر شده : 148
پاسخ : 17 RE :
این لوگو رو طراحی کردم :



مقدار اون کاشی که میگی مشترک هست چنده؟
ولی در کل مشکلی نیست چون نهایتش این هست که از اون کاشی واسه لوگو استفاده نمیکنی

مرحله 5 آموزش رو هم انجام بده

یکشنبه 02 فروردین 1394 - 21:27
ارسال پيام وب کاربر نقل قول تشکر گزارش
reza_of_persia آفلاين


ارسال‌ها : 31
عضويت : 22 /11 /1393
تشکرها : 19
تشکر شده : 12
پاسخ : 18 RE آموزش مقدماتی ترجمه بازی های میکرو :
مقدارش 26 هست.
مثل اینکه لوگویی که طراحی کردی از مال من بهتره!




میدونی، آدرس چند کاشی توی لوگو یه دونه هست، اما همون یه دونه یه ردیف و یا یه ستون رو تغییر میده.
خلاصه من با وارد کردن لوگو کلی مشکل داشتم. حداقل در خصوص این بازی! اگه لطف کنی یه بار انجام بدی و مراحلشو خلاصه برام بگی ممنون میشم.


یکشنبه 02 فروردین 1394 - 22:51
ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش
farid آفلاين



ارسال‌ها : 139
عضويت : 25 /2 /1393
محل زندگي : ارومیه
سن : 29
شناسه ياهو : krauser35@yahoo.com
تشکرها : 90
تشکر شده : 148
پاسخ : 19 RE آموزش مقدماتی ترجمه بازی های میکرو :
کاشی 26 رو نباید اصلا تغییر بدی
در کل کاشی هایی که به صورت یه مربع کامل یک رنگ هستن رو اصلا نباید تغییر بدی
برای اینکه آموزش رو یاد بگیری باید اول روی بازی گل سه انجام بدی
اون رو که مسلط شدی میایی روی این بازی کار میکنی

به نظر من فونتی که استفاده کردی خیلی قشنگتر از ماله من هست :



این لوگویی که ساختی دو رنگ هست و میتونی از دو تا رنگ دیگه هم به عنوان سایه روشن استفاده بکنی
انواع مختلف سایه روشن رو هم روش تست بکن شاید بهتر هم بشه
توی فوتوشاپ برای سایه زدن باید از گزینه Layer > Layer Style استفاده بکنی

وقتی مقدار های هگز مربوط به لوگو رو تغییر میدی بعضی از مقادیر خاص هستن و باید با آزمون و خطا تشخیص بدی
مثلا شاید یه مقدار این طوری باشه : 26 04 که با تغییر 26 متوجه میشی که چهار تا کاشی با هم تغییر کردن بنابراین اون عدد 04 مربوط به کاشی خاصی نیست و باید متوجه بشی که منظور از اون تعداد تکرار شدن کاشی 26 هست!
وقتی لوگو رو میسازی باید این مقادیر خاص رو پیدا بکنی و احتمالا لازم باشه که کم و زیاد بشن و یا حتی محلشون رو تغییر بدی
ضمنا باید دقت بکنی که تعداد کل کاشی های یه لوگو نباید کم و زیاد بشه!

دوشنبه 03 فروردین 1394 - 01:02
ارسال پيام وب کاربر نقل قول تشکر گزارش
reza_of_persia آفلاين


ارسال‌ها : 31
عضويت : 22 /11 /1393
تشکرها : 19
تشکر شده : 12
پاسخ : 20 RE آموزش مقدماتی ترجمه بازی های میکرو :
ممنون از راهنماییت. پس فعلاً روی گل سه تمرین میکنم.

دوشنبه 03 فروردین 1394 - 01:31
ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش
reza_of_persia آفلاين


ارسال‌ها : 31
عضويت : 22 /11 /1393
تشکرها : 19
تشکر شده : 12
پاسخ : 21 RE آموزش مقدماتی ترجمه بازی های میکرو :
نخیر! مثل اینکه من با مقادیر هگز لوگو اساسی مشکل دارم! لا اقل کاشی های سوپر ماریو رو تونستم کامل مشخص کنم، اما گل سه رو نتونستم.

دارم کم کم از ویرایش لوگو نا امید میشم!

راستی، سایه اضافه کردم اینجوری شد:


دوشنبه 03 فروردین 1394 - 16:14
ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش
براي نمايش پاسخ جديد نيازي به رفرش صفحه نيست روي تازه سازي پاسخ ها کليک کنيد !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.