آموزش مقدماتی ترجمه بازی های میکرو - 4
::: در حال بارگيري لطفا صبر کنيد :::
صفحه اصلي انجمن ورود عضويت خوراک نقشه تماس با ما
نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلي ? آموزش هک و ترجمه ? آموزش مقدماتی ترجمه بازی های میکرو

reza_of_persia آفلاين


ارسال‌ها : 31
عضويت : 22 /11 /1393
تشکرها : 19
تشکر شده : 12
پاسخ : 32 RE آموزش مقدماتی ترجمه بازی های میکرو :
عجب! برای اولین کار روی چه پروژه ای دست گذاشتم! حالا چاره چیه؟

سه شنبه 04 فروردین 1394 - 22:05
ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش
farid آفلاين



ارسال‌ها : 139
عضويت : 25 /2 /1393
محل زندگي : ارومیه
سن : 29
شناسه ياهو : krauser35@yahoo.com
تشکرها : 90
تشکر شده : 148
پاسخ : 33 RE :
این طوری که خیلی بهتر و راحت تر هست!
نباید چاپ دفعه اول رو دستکاری بکنی
مقادیر چاپ دفعه دوم رو بررسی بکن و سعی بکن چاپ شدن لولو رو استاندارد بکنی
بعدش هم طبق آموزش برو جلو

سه شنبه 04 فروردین 1394 - 22:48
ارسال پيام وب کاربر نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده: 1 کاربر از farid به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: reza_of_persia /
reza_of_persia آفلاين


ارسال‌ها : 31
عضويت : 22 /11 /1393
تشکرها : 19
تشکر شده : 12
پاسخ : 34 RE آموزش مقدماتی ترجمه بازی های میکرو :
خوب، من آدرس هایی که به چاپ مرحله دوم مربوط میشد رو پیدا کردم و بجای همه ی مقادیر، F گذاشتم. نتیجه اینطوری شد:



اگه چیزی یه نظرت میرسه بگو! من که پاک گیج شدم

چهارشنبه 05 فروردین 1394 - 00:23
ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش
farid آفلاين



ارسال‌ها : 139
عضويت : 25 /2 /1393
محل زندگي : ارومیه
سن : 29
شناسه ياهو : krauser35@yahoo.com
تشکرها : 90
تشکر شده : 148
پاسخ : 35 RE آموزش مقدماتی ترجمه بازی های میکرو :
اینا رو بررسی بکن شاید متوجه شدی :

کد:
Logo Offsets :
9EF4 ~ 9FB1

20+ A6+ --> آدرس صفحه نمایش
41+ --> تکرار کننده
01+ --> تعداد

Original Data :
20 A6 0A D0 D1 D8 D8 DE D1 D0 DA DE D1
20 C6 0A D2 D3 DB DB DB D9 DB DC DB DF
20 E6 0A D4 D5 D4 D9 DB E2 D4 DA DB E0
21 06 0A D6 D7 D6 D7 E1 26 D6 DD E1 E1
21 26 14 D0 E8 D1 D0 D1 DE D1 D8 D0 D1 26 DE D1 DE D1 D0 D1 D0 D1 26
21 46 14 DB 42 42 DB 42 DB 42 DB DB 42 26 DB 42 DB 42 DB 42 DB 42 26
21 66 46 DB 21 6C 0E DF DB DB DB 26 DB DF DB DF DB DB E4 E5 26
21 86 14 DB DB DB DE 43 DB E0 DB DB DB 26 DB E3 DB E0 DB DB E6 E3 26
21 A6 14 DB DB DB DB 42 DB DB DB D4 D9 26 DB D9 DB DB D4 D9 D4 D9 E7
21 C5 16 5F 95 95 95 95 95 95 95 95 97 98 78 95 96 95 95 97 98 97 98 95 7A

Edit 1 :
20 A6 0A 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01
20 C6 0A 02 02 02 02 02 02 02 02 02 02
20 E6 0A 03 03 03 03 03 03 03 03 03 03
21 06 0A 04 04 04 04 04 04 04 04 04 04
21 26 14 05 05 05 05 05 05 05 05 05 05 05 05 05 05 05 05 05 05 05 05
21 46 14 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06
21 66 46 17 21 6C 0E 07 07 07 07 07 07 07 07 07 07 07 07 07 07
21 86 14 08 08 08 08 08 08 08 08 08 08 08 08 08 08 08 08 08 08 08 08
21 A6 14 09 09 09 09 09 09 09 09 09 09 09 09 09 09 09 09 09 09 09 09
21 C5 16 5F 78 78 78 78 78 78 78 78 78 78 78 78 78 78 78 78 78 78 78 78 7A

Edit 2 :
20 CC 0E 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01
20 E6 14 02 02 02 02 02 02 02 02 02 02 02 02 02 02 02 02 02 02 02 02
21 06 14 03 03 03 03 03 03 03 03 03 03 03 03 03 03 03 03 03 03 03 03
21 26 14 04 04 04 04 04 04 04 04 04 04 04 04 04 04 04 04 04 04 04 04
21 46 14 05 05 05 05 05 05 05 05 05 05 05 05 05 05 05 05 05 05 05 05
21 66 14 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06 06
21 86 14 07 07 07 07 07 07 07 07 07 07 07 07 07 07 07 07 07 07 07 07
21 A6 14 08 08 08 08 08 08 08 08 08 08 08 08 08 08 08 08 08 08 08 08
21 C5 41 5F 21 C6 54 78 21 DA 41 7A




این هم یه نمونه کار :



چهارشنبه 05 فروردین 1394 - 04:58
ارسال پيام وب کاربر نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده: 1 کاربر از farid به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: reza_of_persia /
reza_of_persia آفلاين


ارسال‌ها : 31
عضويت : 22 /11 /1393
تشکرها : 19
تشکر شده : 12
پاسخ : 36 RE آموزش مقدماتی ترجمه بازی های میکرو :
بالاخره به لطف کدهایی که گذاشتی آماده شد. منتها هنر تو اینه که میدونی چطور دقیقاً کد رو بدون کم و کاست و هم اندازه کاشی های اوریجینال ویرایش کنی، اما من با کل این پروسه مشکل دارم.




نهایتاً بعد از اینکه نتونستم جای خالی برای لوگوی اکسپورت شده از Nes Screen Tool پیدا کنم، مجبور شدم لوگو رو بصورت دستی و با توجا به آدرسهای هگزی که زحمت کشیدی و برام آماده کردی؛ با برنامه Tile layer pro بسازم و از توی شبیه ساز وارد بازی کنم.
تجربه خیلی خوبی بود، شرمندم اگه با آماتورگری حوصلتو سر بردم، در عوض خیلی چیزای جدید دستگیرم شد.
اگه بلد بودم چطوری میشد متن به کدها اضافه کرد حتماً کنار متن ترجمه جمله ی "با تشکر از فرید" رو مینوشتم. منتها دیگه خجالت میکشم سوال جدید بپرسم! اگه راهشو بهم بگی حتماً این کارو میکنم!


پنجشنبه 06 فروردین 1394 - 13:57
ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش
farid آفلاين



ارسال‌ها : 139
عضويت : 25 /2 /1393
محل زندگي : ارومیه
سن : 29
شناسه ياهو : krauser35@yahoo.com
تشکرها : 90
تشکر شده : 148
پاسخ : 37 RE آموزش مقدماتی ترجمه بازی های میکرو :
واقعا تبریک میگم عالی هست

اکثر بازی هایی که در ابتدا واسه میکرو ساخته شدن مانند قارچ خور و یا تانک محدودیت شدیدی برای کدنویسی و همچنین کاشی های گرافیک دارن
واسه همین بود که مهندسین اون زمون مپر رو اختراع کردن
مپر درواقع روشی برای توسعه نوار میکرو هست
به این ترتیب جای بیشتری واسه کدنویسی و گرافیک ایجاد میشه

من از سوال هایی که بقیه در مورد میکرو بپرسن خیلی خوشحال میشم چون باعث میشه که یه مروری روی مطالبی که در طی چند سال یاد گرفتم داشته باشم.

اضافه کردن جمله یا کلمه به جایی که خالی هست به این آسونی ها نیست!
یه جای خالی یک رنگ و یکدست به احتمال قوی با استفاده از یه حلقه ایجاد شده که حی یه کاشی بی رنگ رو به اون قسمت چاپ میکنه.
واسه چاپ جمله توی یه جای خالی باید کدهای برنامه نویسی بازی رو ویرایش بکنی که به زبان اسمبلی 6502 نوشته شدن.
برای این کار معمولا از دیباگر استفاده میشه.

پنجشنبه 06 فروردین 1394 - 16:25
ارسال پيام وب کاربر نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده: 1 کاربر از farid به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: reza_of_persia /
براي نمايش پاسخ جديد نيازي به رفرش صفحه نيست روي تازه سازي پاسخ ها کليک کنيد !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.