آموزش مقدماتی ترجمه بازی های میکرو - 3
::: در حال بارگيري لطفا صبر کنيد :::
صفحه اصلي انجمن ورود عضويت خوراک نقشه تماس با ما
نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلي ? آموزش هک و ترجمه ? آموزش مقدماتی ترجمه بازی های میکرو

farid آفلاين



ارسال‌ها : 139
عضويت : 25 /2 /1393
محل زندگي : ارومیه
سن : 29
شناسه ياهو : krauser35@yahoo.com
تشکرها : 90
تشکر شده : 148
پاسخ : 22 RE آموزش مقدماتی ترجمه بازی های میکرو :
مقادیر هگز لوگو فرمول مشخصی نداره و باید هر کدوم رو کشف بکنی
فرمول رو که کشف کردی باید لوگو رو ساده بکنی :



مقادیر هگز لوگوی گل سه رو ویرایش کردم و به صورت زیر ساده کردم :

کد:
3B 00
0A 00
56 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64
0A 00
56 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64
0A 00
56 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64
0A 00
56 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64
0A 00
56 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64
0A 00
56 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 64 BD


این مقادیر به ترتیب لوگو رو از بالا سمت چپ تا پایین سمت راست چاپ میکنن.
مقدارهای 3B و 0A هر کدوم به ترتیب 59 و 10 تا 00 چاپ میکنن
مقدار 00 یه کاشی کاملا آبی هست
که باعث ایجاد فضای خالی بالای لوگو شده
مقدار 56 اعلام میکنه که 22 تا کاشی بعدی مقادیر هگز معمولی هستن.
که من 22 بار مقدار 64 رو وارد کردم تا مشخص بشه
به این ترتیب سطر اول لوگو ایجاد شده
مجددا مقدار 00 0A باعث چاپ شدن ده تا جای خالی شده که از انتهای سطر اول ایجاد شده تا ابتدای سطر دوم
و الی آخر

در کل باید با آزمون و خطا مقادیر رو ساده بکنی تا محدوده لوگو مشخص بشه

دوشنبه 03 فروردین 1394 - 19:07
ارسال پيام وب کاربر نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده: 1 کاربر از farid به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: reza_of_persia /
reza_of_persia آفلاين


ارسال‌ها : 31
عضويت : 22 /11 /1393
تشکرها : 19
تشکر شده : 12
پاسخ : 23 RE آموزش مقدماتی ترجمه بازی های میکرو :
ممنونم از لطفت، دوباره میرم سعی میکنم تا بلکه مسئله برام ساده بشه. راستی این مقادیر در مورد همه بازیها صدق میکنه؟ اون BD آخر مال چیه؟
یه چیز دیگه هم هست، این برنامه Nes Screen Tool لوگو رو که بهش میدم به 1 رنگ ساده میکنه و خروجی تک رنگی میده. میدونی مشکلش چیه؟

دوشنبه 03 فروردین 1394 - 19:34
ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش
farid آفلاين



ارسال‌ها : 139
عضويت : 25 /2 /1393
محل زندگي : ارومیه
سن : 29
شناسه ياهو : krauser35@yahoo.com
تشکرها : 90
تشکر شده : 148
پاسخ : 24 RE آموزش مقدماتی ترجمه بازی های میکرو :
نه باو مقادیر هگز واسه هر بازی فرق میکنه!
اون BD بقیش این طوری هست : BD FF 00 که باعث میشه تا پایین ترین قسمت صفحه با کاشی 00 چاپ بشه یعنی در واقع تعداد خیلی زیادی کاشی 00 رو چاپ میکنه.
فایل عکست رو پست بکن تا بررسی بکنم. به احتمال زیاد رنگ بندی رو روش اعمال نکردی.

دوشنبه 03 فروردین 1394 - 21:17
ارسال پيام وب کاربر نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده: 1 کاربر از farid به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: reza_of_persia /
reza_of_persia آفلاين


ارسال‌ها : 31
عضويت : 22 /11 /1393
تشکرها : 19
تشکر شده : 12
پاسخ : 25 RE آموزش مقدماتی ترجمه بازی های میکرو :
اگه مقادیر هگز برای هر بازی فرق کنه که داستان دارم! چون ازش هیچی سر در نمیارم. اگه یه مقاله ی چیزی هست که کمک کنه ممنون میشم معرفی کنی.

فایل اینه: دانلود


دوشنبه 03 فروردین 1394 - 22:16
ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش
farid آفلاين



ارسال‌ها : 139
عضويت : 25 /2 /1393
محل زندگي : ارومیه
سن : 29
شناسه ياهو : krauser35@yahoo.com
تشکرها : 90
تشکر شده : 148
پاسخ : 26 RE آموزش مقدماتی ترجمه بازی های میکرو :
درسته که مقادیر فرق میکنن ولی مفهوم همون هست
تو باید به دنبال سه نوع مقدار هگز باشی

1. تعداد : مثلا 44 یعنی چهار تا مقادیر بعدی، مقادیر معمولی کاشی ها از جدول PPU Viewer هستن.
2. کاشی : مثلا 00 که آدرس اولین کاشی توی جدول PPU Viewer هست.
3. تکرار کننده : مثلا 00 05 که باعث میشه کاشی 00 پنج بار چاپ بشه.

مثال : 00 05 24 23 22 21 44
در کل 9 تا کاشی چاپ میشه که عبارت اند از : 00 00 00 00 00 24 23 22 21

نکته : در صورت نیاز میتونی کاشی هایی که چاپ میشن رو تغییر بدی ولی باید تعداد کل کاشی هایی که چاپ میشن تغییر نکنه.

مثال 2 : 00 06 23 22 21 43
در کل 9 تا کاشی چاپ میشه که عبارت اند از : 00 00 00 00 00 00 23 22 21

مثال 3 : 22 41 00 07 21 41
در کل 9 تا کاشی چاپ میشه که عبارت اند از : 22 00 00 00 00 00 00 00 21

مثال 4 : 22 05 00 03 21 41
در کل 9 تا کاشی چاپ میشه که عبارت اند از : 22 22 22 22 22 00 00 00 21

اینم از لوگو همون طور که حدس میزدم رنگ بندی و فرمت فایل درست نبود :


سه شنبه 04 فروردین 1394 - 02:38
ارسال پيام وب کاربر نقل قول تشکر گزارش
reza_of_persia آفلاين


ارسال‌ها : 31
عضويت : 22 /11 /1393
تشکرها : 19
تشکر شده : 12
پاسخ : 27 RE :
مرسی که با صبر و حوصله منو راه میندازی. بابت لوگو هم ممنونم. برم سر و کله بزنم ببینم چی میشه.

سه شنبه 04 فروردین 1394 - 02:59
ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش
reza_of_persia آفلاين


ارسال‌ها : 31
عضويت : 22 /11 /1393
تشکرها : 19
تشکر شده : 12
پاسخ : 28 RE آموزش مقدماتی ترجمه بازی های میکرو :
فرید جان کل خونه ها رو مشخص کردم. یه نگاهی به این عکس بنداز:



غیر از اون خونه هایی که صفر داره بقیه ی ردیف و ستونها هر کدوم از یه کد تشکیل شده. مثلاً ردیف اول که از 6 تشکیل شده کدش اینه:

20865406


اون 2085 آدرس PPU توی Name Table هست و اون 06 رو که خودم تغییر دادم، اون 54 هم گویا بنا به قانونی که من نمیدونم 20 بار کاشی رو تکرار میکنه! یا مثلاً ستونی که 8 داره یا ستونی که 9 داره عمودی تکرار میکنه! هر گونه دستکاری و تغییر توی این آدرسهای Name table هم منجر به بهم ریختگی صفحه میشه!

سه شنبه 04 فروردین 1394 - 13:52
ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش
farid آفلاين



ارسال‌ها : 139
عضويت : 25 /2 /1393
محل زندگي : ارومیه
سن : 29
شناسه ياهو : krauser35@yahoo.com
تشکرها : 90
تشکر شده : 148
پاسخ : 29 RE آموزش مقدماتی ترجمه بازی های میکرو :
خب الان یواش یواش داری راه می افتی
پیشنهاد میکنم که به مقادیر لبه های لوگو (کادر) دست نزن و بزار همون مقادیر خودش رو داشته باشن
و در نهایت اندازه رزولیشن لوگوی خودت رو از هر طرف 8 پیکسل کمتر بکن تا داخل کادر لوگو قرار بگیره
مورد بعدی اینکه باید داخل کادر رو استاندارد بکنی یعنی اینکه کدها رو طوری جا به جا بکنی که اون مقادیر تکرار کننده مزاحم در آخرین سطر لوگو قرار بگیرن و داخل کادر فقط مقادیر معمولی و مقادیر تعداد قرار داشته باشن. فقط دقت بکن که تعداد کاشی هایی که چاپ میشن نباید کم و زیاد بشن.
من برای جا به جا کردن مقایر اول کل مقادیری که مربوط به لوگو هست رو کپی میکنم توی یه نت پد و اونجا راحت مقادری رو پس و پیش میکنم تا استاندارد بشه.
ضمنا برای اینکه توی نت پد مقادیر دو تا دو تا باشن باید مقادر رو با برنامه HxD کپی بگیری نه ویرایش گر هگز FCEUX

تحلیل 06 54 86 20
اعداد 2086 همون طور که حدس زدی آدرس صفحه نمایش هست یعنی اینکه عمل چاپ رو دقیقا در اون محل از صفحه نمایش انجام میده
مقدار 54 احتمالا از نوع تکرار کننده هست که به صورت زیر باعث میشه بیست تا از 06 چاپ بشه :
54 از عدد 40 کم میشه
حاصل میشه 14 در مبنای هگز
که معادل 20 در مبنای ده هست


سه شنبه 04 فروردین 1394 - 17:10
ارسال پيام وب کاربر نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده: 1 کاربر از farid به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: reza_of_persia /
reza_of_persia آفلاين


ارسال‌ها : 31
عضويت : 22 /11 /1393
تشکرها : 19
تشکر شده : 12
پاسخ : 30 RE آموزش مقدماتی ترجمه بازی های میکرو :
درست زیر آدرس 2085 آدرس 20A6 وجود داره. کد مربوط به این آدرس 20A65401 هست، (من ولیو رو توی اون عکس به 01 تغییر دادم) که باعث میشه از کاشی دهم به بعد تحت تأثیر قرار بگیرن و همونطور که توی عکس میبینی 10 تا 1 چاپ شده.

واقعاً گیج کنندس! اگه این 54 همونه پس چطور اینجا عملکرد متفاوت داره؟ من هر جور که بخوام تغییرش بدم صفحه به هم میریزه!


سه شنبه 04 فروردین 1394 - 20:56
ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش
farid آفلاين



ارسال‌ها : 139
عضويت : 25 /2 /1393
محل زندگي : ارومیه
سن : 29
شناسه ياهو : krauser35@yahoo.com
تشکرها : 90
تشکر شده : 148
پاسخ : 31 RE آموزش مقدماتی ترجمه بازی های میکرو :
ظاهرا سیستم جالبی واسه فشرده سازی داره
به این ترتیب که لوگو در دو مرحله چاپ میشه
دفعه اول کل کادر با رنگ قهوه ای پر شده
دفعه دوم تکه های لوگو روی این رنگ قهوه ای چاپ شدن

54 یه مقدار تکرار کننده هست که با محاسباتی که قبلا بگت گفتم بیست تا کاشی چاپ میکنه
حالا چرا فقط ده تاش رو میبینی؟!
واسه اینکه ده تای دیگه زیر کلمه SUPER مخفی شدن! ^_^

سه شنبه 04 فروردین 1394 - 21:52
ارسال پيام وب کاربر نقل قول تشکر گزارش
براي نمايش پاسخ جديد نيازي به رفرش صفحه نيست روي تازه سازي پاسخ ها کليک کنيد !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.